Monday, March 1, 2010

Wedding Marzuq & Eila Part 4






Salam,
Alhamdulillah..selepas beberapa hari bersekang mata akhirnya usai sudah tugasan saya.Hari kemuncak perkahwinan Marzuq & Eila berlangsung dgn gilang gemilang di Dewan Jubli Intan pada 28hb Februari,2010.Pasangan pengantin seperti putera & puteri turun dari kayangan.Majlis berjalan dgn lancar dan mengikut atucara majlis yg tersusun dgn rapi.Bila masuk ke dalam Dewan aduyaii..cantik sungguh dewan dihias, dgn pelaminnya lagi..sumanya mengikut konsep .Tetamu yg hadir pun dijamu dgn hidangan yg enak2 belaka.
Tugas paling besar buat saya kali ini.Mana taknya 1st time wat kek 5 tingkat..ketaq gak.Noni, ni dah lebih dari kitab aku nie..(kata2 kak siti pd saya).
Saya yakin dgn kemampuan & kebolehan diri saya...bila lagi..sbb bulan April pun dah ada customer yg menempah 5tiers wedding cake.
Terima kasih x terhingga kepada Hubby tercinta yg bertungkus lumus menolong saya menyiapkan order nie suma.Keseluruhan berat kek ni 16kg..tingkat yg paling bwh jer dah 8kg++, dan setiap tingkat punyai perisa yg berlainan..1st tier - Chocolate Moist, 2nd tiers Orange, 3rd tiers Bluberry, 4th tiers Strawberry & 5th tiers Kiwi.
Saya kena menunggu sehingga isyarat diberikan oleh wedding planner untuk pacak kek nie.Marzuq x mahu saya dtg terus pacak kek coz dia kata nnt x suprise.hee..hee..penuh dgn supriselah Marzuq nie..pas ni ada lagi suprise dari Marzuq untuk wife tercinta.
Usai makan beradap, mempelai dibawa untuk tukar persalinan.Dan masa tu lah baru saya dibenarkan pacak kek ni.Ketaq tangan duk sorang2 atas pentas dan mulalah sorang demi sorang cameraman dtg amik gmbr.Tak kurang juga para tetamu yg hadir dtg amik gambar.Lepas siap pacak..ada persembahan tarian zapin..adeh..kenapa x inform ada tarian zapin berdebar2 saya tgk kek bergoyang2 bila budak2 kecil tu melompat2 atas pentas.Dlm hati x putus2 berdoa jgn la jd sesuatu yg x diingini.Alhamdulillah saya menarik nafas lega tgk keadaan kek tu.
Mula2 saya terfikir boleh abis ke kek sebanyak nie..sekali td berbual dgn kakak Eila, Dila (my best friend) Fuhh..kek smlm abis licin...mak ai biar betul...Dila kata..semua tetamu makan kek yg bestnya mereka makan cz nak rasa setiap kek dan perisa yg berbeza.Alhamdulillah lega rasanya hati..
Kepada Marzuq & Eila : Selamat Pengantin Baru,semoga ikatan yg dibina berkekalan hingga ke akhir hayat.Thks sbb beri kepercayaan yg besar pada akak.Harap kamu berdua puashati dgn hasil kerja akak.
Dan pengantin pun feedback : Kek akak cantik dan sedap sgt...ramai gak kenalan saya dah tanya pasal kek akak tau.

No comments:

Post a Comment

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Our 1st Sweet Princess

Lilypie Kids Birthday tickers

Our 2nd Sweet Princess

Lilypie Third Birthday tickers

Our Cute Prince

Lilypie First Birthday tickers
 

blogger templates | Designed by Grafika Studio 2012